i slova jsou činy
ČM NEWS

Parlamentní volby 2017: Česká televize odvysílá 14 tematických debat a Superdebatu

08. srpna 2017 09:58
Česká televize odvysílá od poloviny září předvolební debaty politických stran, které byly vybrány podle průzkumů jejich volebního potenciálu. Čtrnáct tematických debat bude moderovat Daniela Písařovicová a Jakub Železný. Seriál završí ve čtvrtek 19. října Superdebata předsedů politických stran či celostátních lídrů. Diskuse budou na programu ČT24 vysílány vždy v pondělí, ve středu a v pátek od 15. září do 16. října a začínat budou ve 20:00 hodin. „Kandidáta do debaty určí sama centrála stran, nemusí se jednat o krajského lídra, zastoupit jej může pověřený náhradník. Každý politik však může vystoupit jen v jedné debatě, tedy kromě Superdebaty,“ vysvětluje ředitel zpravodajství České televize Zdeněk Šámal a dodává: „V devadesátiminutových debatách se zaměříme na specifické problémy, jako je bezpečnost, doprava, zaměstnanost, školství, zdravotnictví, demokracie či kultura. K výběru témat předvolebních debat jsme si zadali samostatný průzkum.“ Představitelé kandidátek budou pozváni na základě výsledků výzkumu, který pro Českou televizi vypracují agentury Median a Kantar TNS CZ. Klíčem k účasti hostů v předvolebních debatách je jejich pořadí v rámci výzkumu celostátního volebního potenciálu. „Výzkum celostátního volebního potenciálu ukazuje, kolik procent hlasů by strana mohla získat, pokud by se k ní přiklonili všichni, kteří její volbu reálně zvažují a zároveň nevylučují účast u voleb. Hledisko volebního potenciálu tak na rozdíl od volebního modelu popisuje realisticky volební situaci nestálých voličů, kteří ještě nejsou rozhodnuti pro konkrétní stranu,“ říká vedoucí výzkumu a analýz České televize Renata Týmová. Prostor ale dostanou i představitelé kandidátek, které se nenominovaly do večerních debat ČT24, a to v pořadu Politické spektrum. Pořad Události, komentáře pak navíc ještě každý všední den nabídne rozhovor s celostátním lídrem. Maraton předvolebního vysílání završí v předvečer voleb, ve čtvrtek 19. října, dvouhodinová Superdebata předsedů stran či celostátních lídrů. Česká televize tradičně vydá i Volební pravidla, která budou k dispozici na stránkách České televize. Volební spoty, které Česká televize vysílá na základě zákona č. 247/1995 Sb. o volbách do Parlamentu České republiky budou moci jednotlivé strany předávat na nosiči XD Cam nebo Flash disk ve struktuře a technických parametrech dle platných Všeobecných technických podmínek pro pořady dodávané a vyráběné v České televizi. Spoty budou přijímány pouze v délce 30s nebo 60s, přičemž všechny strany dostanou celkově stejný vysílací prostor (tedy dodavatel 60s klipu bude mít poloviční počet odvysílaných klipů). Podrobné technické specifikace pro výrobu spotů včetně pravidel pro předání spotů České televizi budou zveřejněny na internetu ČT.
Datum Téma debaty
Pá 15.9. Obrana a bezpečnost (moderuje Jakub Železný)
Po 18.9. Doprava a dopravní infrastruktura (moderuje Daniela Písařovicová)
St 20.9. Společnost a kvalita života (moderuje Jakub Železný)
Pá 22.9. Sociální politika a zaměstnanost (moderuje Daniela Písařovicová)
Po 25.9. Školství, sport, věda a mládež (moderuje Jakub Železný)
St 27.9. Průmysl a obchod (moderuje Daniela Písařovicová)
Pá 29.9. Kultura (moderuje Jakub Železný)
Po 2.10. Státní finance (moderuje Daniela Písařovicová)
St 4.10. Zahraniční politika (moderuje Jakub Železný)
Pá 6.10. Zemědělství a životní prostředí (moderuje Daniela Písařovicová)
Po 9.10. Spravedlnost a stav justice (moderuje Jakub Železný)
St 11.10. Místní rozvoj a dotace z EU (moderuje Daniela Písařovicová)
Pá 13.10. Zdravotnictví (moderuje Jakub Železný)
Po 16.10. Stav demokracie v ČR (moderuje Daniela Písařovicová)

Radan Šprongl: KVALITA VIDEA NA INTERNETU JE TRAGICKÁ. NA ZLEPŠENÍ NIKDO NESLYŠÍ

04. srpna 2017 06:00
Adrenalin ve studiu Českých médií a Ecofin.cz? To je nový rozhovor s Radanem Špronglem, zahraničním reportérem, který se aktuálně věnuje válečným konfliktům. A jde na to po svém. S minimální výbavou, na rozdíl od dalších televizních štábů, pořizuje reportáže, které vlastními agenturními silami poskytuje zejména českým a slovenským médiím. Zájem o jeho práci ale již projevila i zahraniční média. Šprongl přiznává, že má respekt k dění, v jehož středu se objevuje. Snaží se však zdokumentovat vše podstatné v rovině přímého pozorovatele válečných konfliktů například v Iráku. Je komunikativní a přestože prý není dobrý kameraman, jak o sobě sám říká, přesně ví, jak nezkresleně zachytit a popsat situace, do kterých se během svých cest dostane. Jak jeho odjezdy vnímají jeho blízcí a co se stane, když se s vojenskou přilbou a neprůstřelnou vestou objeví na thajské hranici? A co si myslí o současném stavu českých médií? To se dozvíte v našem sobotním rozhovoru. Rozhovor s Radanem Špronglem zveřejní Česká média již v sobotu 5. srpna v 15:00 hodin!

Polovina Čechů sleduje televizi více než tři hodiny denně.

02. srpna 2017 11:29
Z průzkumu satelitního operátora ASTRA přinášíme základní informace. Některá data jsou podobná i průzkumům jiných zadavatelů. Proto stojí za to si je osvěžit. Trendy chování českých televizních diváků jsou zřetelné. Nové technologie přenosu signálu ovlivňují i sledování programu.
  • Přes dvě třetiny televizních diváků vlastní více než jedno zařízení pro sledování televize.
  • Více než polovina diváků sleduje televizi minimálně tři hodiny denně.
  • Většina televizních diváků (61 %) upřednostňuje programy v HD rozlišení.
Růst počtu připojených domácností k internetu a mobilních uživatelů významně ovlivňuje způsob, jakým dnes sledujeme video obsah. Na základě průzkumu, který zrealizovala agentura NMS Market Research pro společnost SES v polovině tohoto roku, ovlivňují moderní technologie naše televizní chování. Jací jsou Češi diváci? V dnešní době vlastní přes dvě třetiny diváků více než jedno zařízení pro sledování video obsahu. Čeští diváci sledují nejčastěji televizi. Do popředí se ale dostávají i jiná zařízení například notebooky. Alternativní zařízení jako stolní počítač nebo tablet jsou více používány muži, kteří také častěji vlastní více než dvě zařízení pro sledování video obsahu. Podobně je na tom mladší generace. Ta častěji používá více zařízení a před televizí dává přednost například chytrým telefonům. Typy zařízení pro sledování video obsahu používané v českých domácnostech:
  • televize 98%
  • notebook 33%
  • stolní počítač 22%
  • chytrý telefon 18%
  • tablet 12%
 Více než polovina diváků sleduje televizi minimálně tři hodiny denně. Během sledování televize se tato skupina diváků častěji připojuje k internetu a sociálním sítím. Satelitní řešení umožňuje sledovat i několik programů paralelně na několika zařízeních, a to kdekoliv doma, zcela bezdrátově a bez ohledu na typ obrazovky či zařízení. Z průzkumu vyplynulo, že nejznámějším satelitním operátorem v České republice je Astra, kterou zná 78 % uživatelů satelitní televize. Vysoké povědomí o značce Astra jde ruku v ruce s největší DTH platformou v Česku, kterou je Skylink. Platformu v současnosti používá 71 % českých uživatelů satelitní televize. Skylink šíří televizní kanály nejen v klasickém SD rozlišení, ale také v HD a Ultra HD prostřednictvím satelitů Astra ze dvou orbitálních pozic: 19,2°E a 23,5°E.  Satelity podporují digitalizaci vysílání a hrají zásadní roli v pokrytí špatně dostupných oblastí. Z toho důvodu je satelitní připojení více rozšířené ve venkovských a horských oblastech, kde je infrastruktura pro příjem pozemního vysílání nedostatečně rozvinutá. Plánovaný přechod na nový standard DVB-T2 se dotkne téměř poloviny (49 %) dotazovaných respondentů, kteří přijímají pozemní vysílání. V porovnání se Slovenskem pouze 10 % slovenských respondentů přijímá televizní signál prostřednictvím antény. Satelit je pak dominantní platformou televizního vysílání na Slovensku, kterou využívá 43 % televizních diváků. Satelitní uživatelé nepocítí dopady druhé digitalizace. Naopak, již teď si mohou užívat bezproblémový příjem televizního vysílání, širokou nabídku televizních programů v HD rozlišení a vysokou kvalitu obrazu a zvuku. Co se týká preferencí, pouze 4 % televizních diváků upřednostňuje programy v SD rozlišení. Většina Čechů (61 %) pak preferuje HD rozlišení. Pokud by měli respondenti na výběr, dvě třetiny by rozhodně volily televizní programy v HD kvalitě. Nejvíce atraktivní žánry pro sledování televize v HD jsou dokumenty o přírodě (36 %) a filmy (30 %). Muži by také ocenili sportovní program vysílaný v HD, zatímco ženy spíše seriály. Detailní obraz v té nejlepší možné kvalitě přináší skvělý zážitek ze sledování video obsahu. Většina respondentů (53 %) uvedlo, že již slyšeli o Ultra HD rozlišení. Preference programů v HD rozlišení:
  • příroda 36%
  • filmy 30%
  • sport 17%
  • seriály 8%
 Průzkum byl zrealizován na území České republiky v květnu 2017 formou online dotazníků. Vzorek tvořilo 503 respondentů (50 % žen). Věková struktura respondentů a úroveň vzdělání reflektovala stav populace v České republice. Průzkum byl zrealizován agenturou NMS Market Research pro společnost SES.  

O2 nahrazuje kanály AXN stanicí o létání Up Network

01. srpna 2017 06:00
O2 TV nabídne od 1. srpna svým divákům nový televizní kanál UP Network. Pokračuje tím v dlouhodobém trendu, kdy naslouchá svým divákům a program přizpůsobuje jejich potřebám a přáním. Od uvedeného data jej zákazníci najdou na pozici 116 v tarifech O2 TV L, XL a O2TV AIR L a XL. Jako ochutnávkový kanál bude k dispozici na pozici 14 do 31. srpna i pro uživatele tarifu O2 TV M. K 1. srpnu operátor zároveň z důvodu nízké a neustále klesající sledovanosti vypíná kanály AXN (pozice 116), AXN Black (pozice 117) a AXN White (pozice 118). „V O2 TV se dlouhodobě zaměřujeme na kvalitu programu. Neustále hledáme nové atraktivní obsahy a naopak vypínáme ty stanice, které mají extrémně nízkou sledovanost a zbytečně zabírají v programové nabídce místo. Proto představujeme unikátní kanál o letectví Up Network a vypínáme AXN,“ podotýká David Duroň, ředitel O2 TV. „Diváky O2 TV nezklameme ani v budoucnu, s nabídkou nových atraktivních televizních kanálů budeme pokračovat i nadále,“ dodává. UP Network je vůbec první televizní stanice v Evropě věnující se výhradně letectví, vesmíru a všemu, co se hýbe nad zemí a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jedná se o kanál nejen pro fandy fascinujícího leteckého průmyslu, ale pro každého, kdo se chce dozvědět novinky, souvislosti a zákulisní informace. V rámci vysílání se mohou diváci těšit na úspěšné letecké dokumenty, kvízy, zábavné pořady i každodenní aktuální zpravodajství. Na své si přijdou také fanoušci dokumentů o cestování, které tato stanice nabízí.    

Televizní vysílání na sociálních sítích testuje ÓČKO!

31. července 2017 18:50
Průkopnický projekt  oslovil přes 500 tis. uživatelů Facebooku. V červenci odstartovalo ´0ČKO pilotní projekt LIVE STREAMů, které rozšiřují obsah a zásah živě vysílaných pořadů pro diváky na Facebookových stránkách ÓČKA. ÓČKO je tak první televizí, která své živé vysílání koncipuje jako nepřetržitý proud kombinující klasickou obrazovku a sociální sítě. Streamy spojené s vysíláním Mixxxer show a ÓČKO CHUPA CHUPS CHART oslovily přes půl miliónu uživatelů  Facebookové sítě a vzbudily velký ohlas mezi cílovou skupinou. FB LIVE STREAM pořadu Mixxxer show s youtuberem Martinem Rotou odvysílaný ve středu 12. 7. oslovil na Facebooku 382 tisíc lidí, ÓČKO CHUPA CHUPS CHART ze čtvrtka 20. 7. zasáhl více než 223 tisíc lidí (ukázku vybraných streamů lze stále shlédnout na FB). „Spojení onair a online vysílání přivedlo ke značce ÓČKO nové diváky, kteří se zrovna nedívali na televizi. Diváci LIVE STREAMu dostali možnost podílet se na Facebookové dramaturgii pořadu, posílat dotazy či komentovat dění ve studiu. Digitální technologie a mobilní telefony se pro nás stávají nedílnou součástí vysílání a i velmi efektivním obchodním nástrojem“, hodnotí pilotní projekt Radek Szirti, head of digital media stanice ÓČKO. ÓČKO tak reaguje na současné trendy v mobilních technologiích a poptávku mladé cílové skupiny po nekonvečním a zábavném obsahu v podstatě „kdekoli si vzpomenou“. Nahrává tomu i zrušení datového roamingu, po kterém je možné sledovat FB LIVE STREAMy i v zahraničí během letních dovolených. Reakce diváků na FB stránkách: Radka Hanáková: Zdarec J To je super; Viktorie Kwiecinska: Miluju chupa chups chart J; Ady Adynka: Já bych přijela, ale přes celou ČR nemůžu ject L; Klár Ušáček Röselová: Jste super a pozdravujte ve studiu!

Počet zákazníků O2 TV roste

30. července 2017 06:00
Také letos se O2 daří. Výnosy v prvním pololetí meziročně vzrostly o 1,4% na 18,5 mld. Kč. Je to především díky vyšším výnosům z O2 TV, mobilních dat a podnikání a Slovensku. Čistý zisk se tak zvýšil o 3% na 2,6 mld. Kč, mírně vzrostl i provozní zisk. Operátor ekonomicky poroste i v dalším období. Má totiž ze všech našich operátorů nejvíce kmitočtového spektra pro rozvoj bezdrátového vysokorychlostního internetu v pásmu 3,7 GHz a budoucího 5G, který přijde do éteru v blízké době. Český televizní divák si pomalu zvyká i na placený sportovní kanál. 

Pražská mincovna zahájila spolupráci s Českou televizí sběratelskými medailemi Pat a Mat

29. července 2017 06:00
Tento týden dávala Česká televize o svých plánech hodně vědět.  Dominovaly informace o pořadech, které bude vysílat na ČT1, ČT2, Artu a Déčku, televize představila dokumentární cykly, nové seriály i další série těch osvědčených. Zajímavá byla i zpráva o uzavření memoranda (po letech spolupráce) s Národním památkovým ústavem. Téměř zapadla informace o spolupráci s Pražskou mincovnou. Jakkoliv jde spíše o podnikatelský záměr mincovny, stojí za to ji připomenout. Česká televize díky Pražské mincovně, možná nechtěně, expanduje do prostoru, který způsobem prodeje patří firmám plnícím domácnostem poštovní schránky mnoha zbytečnými reklamními dopisy. Způsob prodeje je zaměřený především na seniory.

Vítězslav Jandák upozornil na nízké mzdy v Českém rozhlasu

28. července 2017 06:00
Rada se na zasedání 26. července seznámila se stavem výběru poplatků v prvním pololetí. „Plán výběru 1 043 milionu byl splněn, skutečnost je taková, že jsme vybrali 1 048 milionu korun,“ uvedl ředitel regionálního vysílání Jan Menger, který zastupoval generálního ředitele René Zavorala. Potvrdil se trend postupného úbytku lidí, kteří pro účel platby používají tradiční SIPO. I tak tento způsob platby je rozhodující, preferuje ho stále 75% poplatníků.

Radní Šarapatka se pozastavil nad diskusí Milana Fridricha a Marka Wollnera o normalizačních seriálech na facebooku

27. července 2017 06:00
Dnes poprvé se jednání Rady České televize zúčastnili noví členové Martin Doktor a Tomáš Samek. Do diskuse se však nezapojili. Radní nejprve informoval generální ředitel Petr Dvořák o připravovaném podzimním vysílání, které zveřejnila televize na úterní tiskové konferenci, a připomněl vybrané červencové aktivity. „Česká televize a Národní památkový ústav dnes podepsaly memorandum o vzájemné spolupráci. Hlavním smyslem je prohloubení dosavadní spolupráce a podpora zájmu veřejnosti o vlastní dějiny,“ uvedl také Dvořák a popsal zájem diváků o vysílání Tour de France. Těch bylo v úhrnu 2,16 milionu.

Rádio Hey nechce unavovat posluchače reklamou

26. července 2017 06:00
Komerční rádia žijí z reklamy. Její vysílání však modifikují podle potřeb a přání svých posluchačů. Reklama vysílaná do zdi nemá smysl, a tak se snaží komerční komunikaci uzpůsobit tak, aby posluchači jejich rádio nechali trvale naladěné a aby našli i posluchače nové. Podobně postupuje i dynamicky se rozvíjející Rádio Hey. „Svým klientům nabízíme prezentaci důstojným a nepřehlédnutelným způsobem, avšak své posluchače nezahlcujeme nesmyslným množstvím reklamy,“ říká majitel rádia Miroslav Pýcha. S touto filozofií rádio postupně zvětšuje pokrytí signálem a oslovuje specifickým zvukem nové posluchače.