logo Facebook
i slova jsou činy

Nova zůstává lídrem v České republice

04. července 2018 05:00 / autor: Jan Mrzena

I přes setrvalý trend poklesu zájmu o dlouhodobé formáty si udržela TV Nova pozici lídra českého televizního trhu v první polovině roku 2018. Patří jí první příčky sledovanosti  mezi skupinami kanálů ve všech základních cílových skupinách 15+, 15-54 a 4+. Letos v prvním pololetí Nova dosáhla souhrnně programem svých kanálů v prime time 37% share v cílové skupině 15-54 let a 35,5% share v celodenním měřítku ve stejné cílové skupině. Právě tato cílová skupina je pro obchodní příjmy skupiny Nova stěžejní.

V jarní sezóně dosahovaly nejlepších výsledků Televizní noviny (v první polovině roku dosáhly 36% share v CS 15-54 ), seriály Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2 (23% share 15-54) nebo doku-reality Výměna manželek (26,2% share v 15-54). Nejsledovanější denní seriál Ulice ukončil sezónu s podílem na sledovanosti 38,3 % (15-54). Seriál sledovalo v průměru 1,145 milionu diváků starších 4 let a oslovil až 51 % divaček věkové kategorie 25-34 a 45-54 let. Nejúspěšnější díl byl odvysílán v pátek 25. května 2018 - pokračování číslo 3 475 si nenechalo ujít 47,6 % diváků (15-54) u obrazovek.

Zabral i nový formát - reality show Utajený šéf. V cílové skupině 15-54 ve svém časovém slotu vévodil televizním obrazovkám. Průměrná sledovanost činila 34,6 % diváků (15-54)u televizních obrazovek a každý díl průměrně sledovalo 1,009 milionu diváků v širší cílové skupině 4+. Mezi divácky úspěšné formáty se zařadily také kriminální seriály Dáma a Král (průměrně 30,5% share v 15-54) a Specialisté (průměrně 23,2% share v 15-54), dále pak Co na to Češi s 20,1% podílem na sledovanosti v CS 15-54, reality show Robinsonův ostrov (26,3% share v CS 15-54) a SuperStar (24,6% share v CS 15-54).

Největšího podílu na sledovanosti v rámci skupiny Nova dosáhl hlavní kanál, který v prime time sledovalo průměrně 26,1 % diváků (15-54) share. V celodenním měřítku dosáhl share Novy 22,6 % (15-54). Tematické stanice dosáhly v all day během prvního pololetí souhrnně 12,9% share (15-54). V meziročním srovnání se jedná o 1% nárůst. Nejlepší výsledky zaznamenala filmová Nova Cinema s 6,1% share (15-54). Nova 2 měla 2,8% share (15-54), Nova Action přilákala k obrazovkám 2,7 % diváků (15-54) a Nova Gold dosáhla na denní 1,3% share (15-54).

Informace poskytla ze zdroje dat  ATO - Nielsen Admosphere tisková mluvčí TV Nova Jana Ondrejechová.