logo Facebook
i slova jsou činy

Česká televize vydává Pravidla předvolebního a volebního vysílání k volbě prezidenta republiky

29. listopadu 2017 22:59 / autor: Monitor

Stejně jako před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky vydává Česká televize v souvislosti s lednovou volbou prezidenta republiky Pravidla předvolebního a volebního vysílání. Ta, společně s procedurálními a technickými podmínkami pro spoty, nabývají účinnosti ve středu 29. listopadu. K dispozici jsou na webových stránkách ČT.

Prezidentským volbám se bude Česká televize věnovat napříč zpravodajskými pořady. Pořad Události, komentáře bude hostit tři předvolební debaty, vždy se třemi prezidentskými kandidáty. Rozhovory se všemi kandidáty odvysílá od 7. prosince rovněž pořad Interview a volbám se budou věnovat také pořad Politické spektrum a hlavní zpravodajská relace České televize, Události. Ty do svého vysílání zařadí rubriku „Den s kandidátem na prezidenta“, kterou doplní živě vysílaný rozhovor. V době od 11. do 21. prosince tak bude každý den věnovaný jednomu z kandidátů na prezidenta republiky. Předvolební vysílání před prvním kolem volby uzavře ve čtvrtek 11. ledna prezidentská debata, do které budou pozváni všichni kandidáti na prezidenta republiky.

O výsledcích prvního kola volby bude Česká televize tradičně informovat v obsáhlém Volebním studiu, a to v sobotu 13. ledna. Studio začne ve 13:30, tedy půl hodiny před uzavřením volebních místností a skončí ve 22 hodin. Česká televize bude pro potřeby vysílání předvolebních debat kandidátů na prezidenta republiky realizovat tzv. celostátní předvolební trackingový výzkum, a to ve spolupráci se společnostmi Median a Kantar TNS CZ.

Česká televize též vydává Procedurální a technické podmínky pro využití zákonem vyhrazeného bezplatně poskytnutého vysílacího času pro kandidáty na funkci prezidenta republiky. Volební spoty jednotlivých kandidátů bude Česká televize vysílat na programech ČT1 a  ČT2 v období od 2. ledna 2018. Spoty budou přijímány v délce 30s nebo 60s. Podrobné specifikace pro výrobu spotů budou zveřejněny na internetu ČT.