logo Facebook
i slova jsou činy

Mediálnímu zastupitelství rádií vládne RADIOHOUSE

13. listopadu 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Podle dat Radioprojektu za minulý půl rok zůstává nejsilnějším mediálním zastupitelstvím Radiohouse, který zaujímá 51,1 % trhu. V denní poslechovosti si díky zastupovaným médiím polepšil o 54 tisíc posluchačů na celkových 3 333 tisíc. Ve třetím čtvrtletí došlo také k mírnému nárůstu v čistých investicích do rádiové reklamy. Celkový objem, který oproti stejnému období v minulých letech mírně vzrostl, činí nyní 259,2 mil. Kč. Radiohouse vznikl letos spojením Media marketing services a Regie radio music. Zastupuje například Frekvenci 1, Evropu 2, Hitrádio a Blaník.

Další velké zastupitelství, Radio United Services, přišlo v minulém půl roce o 19 tisíc posluchačů na celkových 1 859 tisíc a mělo 25, 3% reklamního trhu. RUS zastupuje vedle Rádia Impuls a Českého Impulsu také třeba rádia Beat, Country, Kiss, Dechovka a RockZone). Třetí část trhu osadil Český rozhlas s 1 501 tisíci posluchači, při poklesu o 70 tisíc. Veřejnoprávní rozhlas tak zaujal 21, 7% trhu. Stále menší podíl mají nezastupovaná rádia. V minulém půl roce přišla o dalších 11tisíc posluchačů a klesla tak na celkových 94 tisíc, což je pouze 0,9% trhu.

Výzkum pro Radioprojekt realizují na vzorku třicet tisíc respondentů ročně společnosti STEM/MARK a Median. Z posledního šetření také vyplývá, že mírně vzrostl týdenní zásah rádií, a to na 86,5 %. Došlo i k prodloužení průměrné doby poslechu rádia o pět minut, a to na 4 hodiny 44 minut.