logo Facebook
i slova jsou činy

Celková čtenost tisku se ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 nezměnila

11. listopadu 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Ukazují to výsledky výzkumu čtenosti periodického tisku MEDIA PROJEKT, které byly zveřejněny tento týden. Celkový zásah printů v dospělé populaci zůstává i nadále těsně pod hranicí 90 %. Čtenost tisku je dlouhodobě stabilní. Souhrnný zásah deníků a jejich suplementů ve sledovaném období činil 69 %, přičemž alespoň jeden časopis si během posledního půl roku bylo téměř 83 % populace ve věku 12 – 79 let. To představuje 7,3 milionu obyvatel České republiky. Data MEDIA PROJEKTU také ukazují, že průměrně čte každé vydání všech novin a časopisů 77 % uvedené populace.

Postavení nejčtenějšího celostátního deníku s přehledem uhájil i v tomto období Blesk (960 tis. čtenářů), druhým byla MF DNES (564 tis. čtenářů) a třetí v řadě zůstal deník Sport (268 tis. čtenářů). Tři celostátní deníky ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 svoji čtenost proti předchozímu období zvýšily. Jedná se o tituly Sport (+ 3,5 %), Aha! (+ 0,9 %) a Hospodářské noviny (+ 0,7 %). Celostátní síť DENÍK ČR dosáhla počtu 551 tis. čtenářů na vydání. V jejím rámci byla nejsilnější regionální Deníky střední Čechy + Pražský deník (80 tis. čtenářů na vydání), další Deníky severní Morava a Slezsko (79 tis.) a Deníky východní Čechy (74 tis.). Největší nárůst čtenářů v rámci sítě vykázaly Deníky Vysočina (o rekordních o 19,4 % čtenářů). Výrazně vzrostl  ve srovnání s prvním pololetím letošního roku počet čtenářů bezplatných deníků. Nejvíce u titulu E15 (nárůst 16,4 %), ale třeba i u deníku Metro (téměř o 3 %).

Suplementem s nejvyšší čteností byl opět Blesk magazín (1 257 tis. čtenářů, nárůst 1,1 %) . Na druhém místě se umístil TV Magazín, na třetím Magazín DNES + TV. Nejvyšší nárůst čtenosti proti prvnímu pololetí byly Styl pro ženy (+ 14,8 %), EGO! Magazín Hospodářských novin (+ 11,7 %) a Dům a bydlení (+10,3 %). Celkem vzrostl počet čtenářů u 8 titulů.

Nejčtenějšími časopisy byly v posledním půl roce Nedělní Blesk (531 tis. čtenářů), Rytmus života (510 tis.), třetí vzadu byly TV max a Blesk pro ženy (shodně 425 tis. čtenářů).  Nejčtenějším bezplatným týdeníkem je i nadále titul 5plus2 (896 tis. čtenářů). Největšími skokany oproti prvnímu pololetí se staly Svět koupelen (+ 15,6 %), Moderní byt (+ 15,0 %) a Harper´s Bazaar (13,8 %). Celkově vzrostl počet čtenářů u 25 časopisů a u dalších 6 zůstal stabilní. Časopisem s naprosto největším přírůstkem počtu čtenářů byl bezplatný měsíčník Kraj Vysočina s nárůstem o třetinu. Z žánrových skupin si vedly dobře časopisy životního stylu pro ženy, programové časopisy, časopisy o cestování, vědě a zajímavostech.

Průzkum čtenosti tištěných médií - MEDIA PROJEKT - pro Unii vydavatelů a ASMEA realizovaly společnosti MEDIAN a STEM/MARK.