logo Facebook
i slova jsou činy

Impuls vládne poslechovosti, má i největší podíl na trhu

09. listopadu 2017 06:00 / autor: Jan Mrzena

Podle dat Radioprojektu za druhé a třetí čtvrtletí letošního roku je poslechovost rádií v České republice stabilní. Rádio Impuls jako jediné trvale naladí více jak milion posluchačů denně (1.005.000). Pozici trvalé jedničky potvrdilo i v dalších měřených hodnotách.  Jednou týdně si jej naladí 1.886.000 posluchačů a jeho podíl z celkového rozhlasového trhu tak dosahuje 12,8 %. „Milion posluchačů denně pro nás znamená nejen důkaz stabilní poslechovosti, ale i milion příznivců české hudby. Právě českou hudbu dlouhodobě podporujeme ve vysílání a stále více se zaměřujeme i na její podporu mimo rádio spolupořádáním velkých akcí, kde se s našimi posluchači potkáváme,“ řekl k dominantní pozici Rádia Impuls jeho generální ředitel Jiří Hrabák a dodal, „České hudbě se věnuje i náš nový pořad Český mejdan na televizní stanici Óčko Star. Odměnou za snahu nám je pak milionová přízeň našich posluchačů. Díky za ni!“

Frekvence 1 si oproti poslednímu měření polepšila jak v denní poslechovosti na 814.000 posluchačů (o 3 tisíce), tak především v poslechovosti týdenní na více než 1,4 milionu (o 18 tisíc). Frekvence 1 je z hlediska podílu na trhu dvojkou mezi českými rádii (10,5%). U Evropy 2 lze rovněž vysledovat mírně rostoucí tendenci. Denně si ji naladí 858 tisíc posluchačů (o 10 tisíc více) a její týdenní poslechovost narostla na necelých 1,6 milionu posluchačů. Evropa 2 si polepšila i v podílu na trhu na 8,8%. „Velmi pozitivně hodnotím to, že rádiový trh jako takový je velmi stabilní, a dokonce se i stále více ukazuje, že kampaně v online prostředí nejsou pro rádio konkurenční, ale spíše slouží jako skvělý doplněk. Vidíme to nejen na vývoji investic, ale také na poptávkách zadavatelů reklamy, kteří k rádiu připojují online kampaně na webech a sociálních sítích našich značek za účelem zvýšení svého zásahu v dané cílové skupině,“ uvedl Michel Fleischmann, prezident společnosti Lagardere Active ČR.

Radiožurnál zůstává v denní poslechovosti na svých hodnotách, konkrétně 833 tisíc posluchačů. V týdenní poslechovosti si jej naladilo téměř 1,5milionu posluchačů, což je nárůst o 27 tisíc. Dobré výsledky zaznamenaly i některé další stanice Českého rozhlasu. Zejména Plus, Junior a Wawe. Jedničkou mezi digitálními rádii je D-dur. Trvale klesající poslechovost zaznamenává už déle jak dva roky Dvojka. Aktuální podíl všech stanic Českého rozhlasu na trhu je 21,7 %.

Výzkum poslechovosti pro Radioprojekt realizují na vzorku třicet tisíc respondentů ročně společnosti STEM/MARK a Median. „Rozdíly mezi Frekvencí 1, Radiožurnálem a Evropou 2 jsou v rámci statistické chyby,“ upřesnil Pavel Šimoník z agentury STEM/MARK. Z posledního šetření také vyplývá, že mírně vzrostl týdenní zásah rádií, a to na 86,5 %. Došlo i k prodloužení průměrné doby poslechu rádia o pět minut, a to na 4 hodiny 44 minut.