logo Facebook
i slova jsou činy

Český rozhlas Radiožurnál posílil pozici na rozhlasovém trhu

10. srpna 2017 01:16 / autor: Jan Mrzena

Podle aktuálních výsledků hlavního výzkumu poslechovosti rádií v ČR Radioprojekt za období od 1. 1. – 30. 7. 2017 se Český rozhlas Radiožurnál posunul na třetí místo v pořadí stanic podle denní a týdenní poslechovosti.

Český rozhlas Radiožurnál ve sledovaném období poslouchalo v průměrném dni 835 tisíc posluchačů. Týdenní poslech stanice se pohyboval kolem 1 milionu 466 tisíc lidí. V průzkumu spontánní znalosti rozhlasových stanic byl Radiožurnál nejčastěji ze všech rádií uváděn na prvním místě. Celkově se znalost Radiožurnálu pohybuje kolem 4 milionů 443 tisíc lidí.

„Úspěch Radiožurnálu, který zaznamenal posílení publika ve všech ukazatelích, nás těší a věříme, že do budoucna si stanice najde další posluchače, které osloví svým programem a tématy,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Úspěšný vývoj zaznamenává i stanice Český rozhlas Plus. V současné době stanici denně poslouchá kolem 76 tisíc posluchačů, což je o 20 tisíc více než ve stejném období před rokem. Týdenní poslechovost se v průběhu roku zvýšila o 30 tisíc na celkových 120 tisíc. 

Celkově je poslechovost Českého rozhlasu stabilní, některou z jeho stanic poslouchalo v daném období přibližně 1 milion 571 tisíc lidí denně. V průměrném týdnu pak naladil Český rozhlas 2 miliony 462 tisíc posluchačů. Aktuální podíl na rozhlasovém trhu činí 22,3 %.