logo Facebook
i slova jsou činy

Nova v říjnu nejsilnější, ale sledovanost jí trvale klesá

07. listopadu 2018 05:00 / autor: Jan Mrzena

Ačkoliv skupina Nova dělá 37, 5 % výnosů CME a její tržby rostou nejrychleji z celého impéria, její náskok ve sledovanosti na ostatní české televize se každý měsíc zmenšuje. Nova investicemi do programu dlouhodobě nehýří a sází na starší osvědčené formáty. V říjnu sice zůstala nejsledovanější skupinou u nás v obou zásadních cílových skupinách (15+ i 15 -54) v rámci celého dne i v prime time. Avšak pátá řada show Tvoje tvář má známý hlas, ani nové epizody kriminálních seriálů a další díly reality show Výměna manželek, negenerují taková čísla, jako dříve. Diváci ubývají i Ordinaci v růžové zahradě 2, na svých tak zůstává jen Ulice. Oproti říjnu před rokem tak Nově v celodenní sledovanosti u diváků starších 15 let ubylo 1, 2 % diváků a podíl na divácích tak klesl na 31, 12 %. V hlavním vysílacím čase ubylo Nově 2, 1 % diváků a podíl klesl na 34, 68 %.

Diváky průběžně ztrácí také TV Barrandov, nepomáhají ani pořady hlavní tváře televize – majitele a moderátora Jaromíra Soukupa, uvadá i zájem o monology prezidenta Miloše Zemana. Skupina přišla v rámci celého dne v říjnu meziročně o 1, 9 % diváků ve skupině 15+, v prime time pak o 1, 6 %. Podíl TV Barrandov v denní sledovanosti klesl na 6, 79 %, v hlavním vysílacím čase na 6, 53 %.

Diváci od obou televizí odešli ke skupině Prima, menším kanálům a mírně si polepšila i Česká televize. Ta setrvala na pozici dvojky i v říjnu. V celodenní sledovanosti si polepšila o 0, 3 % a dosáhla podílu 27, 12 %. V prime time si veřejnoprávní televize polepšila o 0, 9 % při podílu 25, 76 %. Skupina Prima potvrdila letošní růstový trend i v říjnu. Diváci si oblíbili vedle hlavního kanálu také Prima Max a Cool, zájem je o Prima Krimi a více diváků sleduje pročištěnou Prima Love. Sice byl z vysílání po několika dílech stažen nejdražší projekt Primy 1 proti všem, vysoká čísla nedělá ani Talent, ale zájem o menší kanály vše dorovnává. Celodenní sledovanost TV Prima narostla o 2 %, v hlavním vysílacím čase o 1, 8 %. Podíl na denní sledovanosti se zvýšil na 23, 83 %, v prime time dokonce na 24, 52 %. TV Prima je na podzim nejrychleji rostoucí skupinou u nás.

Trendy sledovanosti hlavních českých televizí se nemění. Navázaly kontinuálně na první letošní pololetí i letní měsíce. Podíl TV Nova, České televize i TV Prima se dostaly na nejbližší hodnoty za celou dobu měření sledovanosti. Zdroj dat - ATO-Nielsen Admosphere.